woensdag 14 maart 2012

Rondrijden in mijn LEM-Mobiel I
Leven in een westerse wereld is niet eenvoudig, tenzij we ons opsluiten in een klooster en leven als een oosterse monnik (en zelfs dan). We leven en werken in een maatschappij die voortdurend een druk op ons uitoefent, zowel op het persoonlijk als op het maatschappelijk vlak. Iedere dag tracht ik te leven zonder die druk te voelen, in alle vrijheid. Wanneer ik een dag begin, neem ik me voor volledig mezelf te zijn, me niet te gedragen als iemand anders. Ik ben ik en ik hoef geen dingen te doen die boven mijn petje gaan of die me helemaal niet liggen. Ik doe mijn best om zoveel als mogelijk rekening te houden met mijn omgeving en om zo harmonisch mogelijk te leven, om de dingen zo goed mogelijk te doen, op mijn manier en op mijn ritme. Ik probeer voortdurend de dingen te doen met hart en ziel, op te gaan in mijn werk (zodoende vergeet ik nogal eens de tijd in de gaten te houden). Ik tracht te genieten van alles wat ik doe. Van de grote zowel als van de kleine dingen. Een computerprogramma schrijven, wandelen, afdrogen, bowlen, in de tuin werken, een elektriciteitsschakelaar vervangen, muziek spelen, met vrienden een babbeltje slaan … ik doe het met hart en ziel, met mijn lichaam, mijn gevoelens en mijn verstand, kortom met heel mijn LEM-mobiel. Gebeurt er iets wat onaangenaam of zelfs catastrofaal is, dan probeer ik daar de nodige lessen uit te trekken. Ofwel pas ik mijn manier van doen aan ofwel, als dat tegen mijn principes indruist, probeer ik die ongelukkige situaties in de toekomst te vermijden. In mijn kleding houd ik een beetje rekening met de mening van mijn vriendin, mijn kantooruren voor de klanten bepaal ik zelf, met een kennis waarmee ik niet kan opschieten, zoek ik geen contact meer … Ik wil in alle vrijheid mijn leven zelf bepalen. Ik kies mijn leven, ik creëer zelf mijn dagen. Is er iets dat ik graag heb, de relatie met mijn vriendin bij voorbeeld, dan heb ik daar graag ook veel voor over, omdat het de moeite is (zie ook "een relatie harmonisch beleven" van 9 mei 2008).

Geen opmerkingen: